Cornelis Vreeswijk Det BÃsta 3Cd 2007 Visor/Ballader NeRoZseeders: 0
leechers: 1
Cornelis Vreeswijk Det BÃsta 3Cd 2007 Visor/Ballader NeRoZ (Size: 350.4 MB)
Description
Det B?ñsta Med Cornelis Wreeswijk Trippel Cd. 49 SP??R. UTGIVEN 2007. Ripped@320 Quality 5/5.
.......................................................... Det ?ñr nu 20 ?Ñr sedan Cornelis l?ñmnade jordelivet men hans musik och texter har levt vidare i allra h??gsta grad. Det ?ñr l?ñtt att rada upp alla Cornelis klassiker och dessa ing?Ñr givetvis i denna 3-CD-box utg?Ñva och f??r den som vill ha en mer ??vergripande samling l?Ñtar av hans livsverk ?ñr "CV - det b?ñsta med..." ett m?Ñste. Inneh?Ñllet ?ñr samlat fr?Ñn olika album under ?Ñren 1964-1987 med ett smakfull urval av hans b?ñsta l?Ñtar. 1. Brev fr?Ñn kolonien 2. M??rdar-Anders 3. Lasse liten blues 4. Balladen om herr Fredrik ??kare och den s??ta fr??ken Cecilia Lind 5. ??ngb?Ñtsblues 6. Somliga g?Ñr med trasiga skor 7. Personliga Person 8. En fattig trubadur 9. Mj?ñllvisa fr?Ñn Altea 10. Til mutter p?Ñ Tuppen 11. Nancy 12. Staffan var en stalledr?ñng 13. Desert??ren 14. Jenny Jansson 15. Vaggvisa f??r Bim, Cornelis och alla andra m?ñnniskor p?Ñ jorden 16. En vacker visa till Linn??a 17. Alices snaps 18. Bakv?ñnda visan 1973 19. Till Linn??a via Leonard Cohen 20. Jag och Bosse Lid??n 21. Polaren P?ñr hos det sociala 22. Po rom pom po'n 23. Getinghonung Provencale 24. Balladen om b?Ñtsman Charlie Donovan 25. Till Bacchus p?Ñ Bellmans vis 26. Visa vid Nybroviken 27. Marcuses skog 28. Tre remmare 29. M?ñrk hur v?Ñr skugga 30. Balladen om hurusom Don Quijote gick p?Ñ en bl?Ñsning 31. Nalle Puhs getinghonung 32. ??h vad jag var lycklig i natt 33. Ballad om en gammal knarkare 34. Fredrik ??kares morgonpsalm 35. Turistens klagan 36. Fr?Ñn en v?ñn i viken 37. De fattiga riddarnas ballad 38. Felicia adj?? 39. Ballad om olika segelytor 40. R??rande min harpa 41. Felicia pratar... 42. En halv b??j blues 43. Vildhallon 44. Balladen om den nya ?ñktenskapslagen 45. Till svenska akademien 46. P?Ñ en n?ñverdosa 47. En resa 48. I mina kvarter 49. Sommarkort ................................................................................... Enjoy and seed this torrent! Sharing Widget |