American.Hustle 2013.SWESUB.brrip.xvid.ac3-314r

seeders: 1
leechers: 1
Added on May 31, 2014 by in Movies
Torrent verified.



American.Hustle 2013.SWESUB.brrip.xvid.ac3-314r (Size: 1.37 GB)
 American.Hustle 2013.SWESUB.brrip.xvid.ac3-314r.avi1.37 GB
 American Hustle 2013 Poster.jpg914.11 KB
 info.txt3.78 KB


Description

__________________________________________________________


American Hustle - 2013

__________________________________________________________


Historien om den briljanta svindlaren Irving Rosenfeld, som tillsammans med sin medbrottsling och älskarinna Sydney Prosser tvingas samarbeta med en FBI-agent för att avslöja andra bedragare, gangstrar och politiker.

Skådespelare: Christian Bale, Bradley Cooper, Amy Adams, Jeremy Renner, Jennifer Lawrence, Louis C.K., Jack Huston, Michael Peña, Shea Whigham, Alessandro Nivola, Elisabeth Röhm, Paul Herman, Saïd Taghmaoui, Matthew Russell, Thomas Matthews,


GENRE.....................: Crime | Drama
FORMAT....................: AVI
CODEC.....................: XVID, 1219 kb/s
AUDIO.....................: AC3, 2,0, 192 kb/s
FILE SIZE.................: 1400MB 1,37GiB
RESOLUTION................: 720*400, 16:9
FRAME RATE................: 23.976 fr/s
LANGUAGE..................: English
RUNTIME...................: 2 h 18 min
IMDB......................: 7,4/10 av
SOURCE:...................: 720p.BluRay.x264-SPARKS
SUBTITLES.................: SWEDISH hardcoded


http://www.imdb.com/title/tt1800241/


Det här är en version i XVID och Dolby digital (AVI) för de som föredrar de kodningarna, som i vilket fall är de som bäst fungerar på alla maskiner.
Det ger inte bästa kvalitet till minsta bitrate men rätt använt tycker jag att de ger en hög kvalitet.

Hur jag gör xvid:

VIDEO:
Jag använder i princip scenens regler, har jag upptäckt, inga konstiga tillägg och Lancos för att ändra upplösningen. Därför behövs det också bara ett pass vid konverteringen. Program som "skall göra jobbet" har oftast ett stort förstörande av filmerna med onyttiga tillägg i kodningen.

Jag lägger oftast till en justering av vitbalans, kontrast och mättnad eftersom all konvertering innebär en del förluster, inte mycket men det gör en stor skillnad. Det gör också att mörka partier blir "synligare".
Det här har jag kommit fram till genom att jämföra skillnader på bilder jag lagt in i testkonverteringar och sett hur de påverkats.

Jag använder högsta möjliga upplösning för "film" det vill säga 720 punkters bredd. När jag kör 16:9-format brukar jag använda en höjd på 400 punkter.
Man kan använda 405 men de få punkterna gör minimal skillnad. Med 400 får man ett mycket codec-vänligt format.

Filmer i widescreen med text lägger jag alltid svarta border på till 16:9-format, de extra borderna gör att jag får mycket bättre plats med undertext och det påverkar bitraten minimalt.

Från dvd lägger jag först samman vobbarna i en egen vob-fil men helst använder jag en bluraykopia så att hastigheten på filmen blir den naturliga.
Jag använder program som Virtualdub, Virtualdubmod, Avidemux, Mkvtoolnix mm + diverse filter.

LJUDET:
Jag behandlar alltid ljudet i en separat fil och väljer format, kanaler och bitrate beroende på film och tid.

Jag använder mest Dolby Digital som jag tycker bör duga bra, med dts tar ljudet orimligt stort utrymme, det var först förra året biosalongerna gick över till Dts.
Program i Mkvtoolnix och BeSweet, ssrc, eac3to, aften, faad, Neroaac, Ac3gain.

UNDERTEXT:
Jag omvandlar alltid undertexter som skall kodas in i en film till SSA-format. Det ger full kontroll över hur det skall se ut. Det har varierat lite hur jag tycker att storlek och font blir bäst.

Felet många gör från början, liksom jag själv har gjort, är att tro att en liten undertext skall ge filmen mer rättvisa.
Jag tror att en större lättavläst undertext gör att man faktiskt får en bättre överblick och ser mer av filmen.

Storleken brukar jag av gammal standard försöka anpassa till cd-formaten, 700MB, 1400MB eller jämna 1000MB.

Hoppas ni tycker kvaliteten är bra.

Related Torrents

torrent name size seed leech

Sharing Widget


Download torrent
1.37 GB
seeders:1
leechers:1
American.Hustle 2013.SWESUB.brrip.xvid.ac3-314r