Carl-Johan Vallgren - I provinsen 2004

seeders: 1
leechers: 0
Added on September 1, 2011 by in Music
Torrent verified.



Carl-Johan Vallgren - I provinsen 2004 (Size: 255.53 MB)
 01 I provinsen.flac21.9 MB
 02 Det vore bäst om du kom hem till jul.flac34.7 MB
 03 Till havet Marie.flac34.38 MB
 04 Släpp in mig Anneli.flac28.06 MB
 05 Jag vaknade två gånger i natt.flac19.91 MB
 06 Jag ger mig.flac28.62 MB
 07 Elvira vad gör du.flac13.38 MB
 08 Saknar gig.flac23.1 MB
 09 Paus.flac14.91 MB
 10 Uppvaktning undanbedes.flac14.98 MB
 11 Hommage à l'Amour.flac21.58 MB
 I provinsen.txt1004 bytes


Description

En sommarhit till med den där sjungande businessmannen, och jag flyttar tillbaka till Berlin. den välriktade salvan avfyrade Carl-Johan Vallgren i tidningen City, angående sommarplågan med Per Gessles sliskiga mazariner. Efter tretton år i Berlin är Vallgren tillbaka i provinsen, bland annat för att inte mista fingertoppskänslan för svenska språket. Well somethings lost, but somethings gained in living every day, som det heter i Joni Mitchells Both sides now.
Skivtiteln I provinsen får en dubbel mening. Dels står den för den svenska landsbygd (på gott och ont), som skildras, dels kan provinsen stå för Sverige (på gott och ont), ett land i periferin. Countrymusik och folkrock bildar emfas till det provinsiella, men ger också en känsla av rörelse i tid och rum med landsbygden i backspegeln och evakuerade småstäder utan liv.
Den skarpsinnige Carl-Johan Vallgren är i mycket goda händer med vispoeten och före detta punkrockaren Johan Johansson som producent, medarrangör och medmusiker. Här finns uppfriskande inslag som hammondåkningar, dragspelsslingor eller Blind Boys of Alabama-kör.
(Ingrid Strömdahl, SvD)

- - -

Carl-Johan Vallgren - I provinsen 2004
(Stockholm Bonnier)

1. I provinsen
2. Det vore bäst om du kom hem till jul
3. Till havet, Marie
4. Släpp in mig Anneli
5. Jag vaknade två gånger i natt
6. Jag ger mig
7. Elvira, vad gör du?
8. Saknar dig
9. Paus
10. Uppvaktning undanbedes
11. Hommage a l'amour

Sharing Widget


Download torrent
255.53 MB
seeders:1
leechers:0
Carl-Johan Vallgren - I provinsen 2004