MineCraft (Beta 1.5) [PC] PC Hulp Releaseseeders: 0
leechers: 0
DescriptionIedereen heeft als kind wel gedroomd van het bouwen van een kasteel op een berg die uitkijkt over omtrekkende landen. Een toren hier, een muur met kantelen en natuurlijk een lava slotgracht om het geheel. Maar om je gebouwen te plaatsen moet je diep delven in de grond om de grondstoffen te verzamelen die nodig zijn. Dit is geen veilige taak gezien beneden de grond er gevaren zijn als lava, water en monsters. Klinkt als een jongensdroom, niet? Info: Wanneer de eerste spelsessie is geladen sta je als speler in een random gegenereerde wereld vol mogelijkheden. Je eerste prioriteit moet zijn dat je aan het eind van de dag, die tien minuten duurt, een degelijke rust plek hebt waar de skeletten en zombies die 's nachts rondlopen je niet kunnen aanvallen. Om dit te bewerkstelligen zullen er grondstoffen moeten worden verzameld zoals hout, steen en kool. Hout is relatief makkelijk omdat er geen gereedschappen voor nodig zijn, steen en dergelijk is natuurlijk een ander verhaal. Dit is ook de kracht van MineCraft; elke keer wanneer een probleem is opgelost stuit je weer op een nieuwe waardoor er altijd een duidelijk doel is. Een ander sterk punt is hoe je voorwerpen maakt. Stel dat je een stenen bijl wil, dan kost één boomstam en drie steenblokken. Van de boom maak je vier planken, van deze planken kunnen stokken worden gemaakt en als deze gecombineerd worden met de stenen dan kan men hier een bijl van maken. Dit lijkt op papier omslachtig of zelfs saai, maar in de praktijk is het heel voldoenend om gereedschappen en andere objecten te bouwen. Dit is maar goed ook want er is een grote hoeveelheid aan voorwerpen om te maken. Wat dacht je van deuren, ovens, boten, mijnkarren met bijbehorende rails of een poort naar de hel? Meer dan genoeg om een speler lang bezig te houden. De besturing is simpel en effectief. Dit is ook noodzakelijk als je moet delven in diepgaande schachten waar je niet naar beneden wil vallen. Voortbewegen gaat zoals je dit zou verwachten en voelt nooit onnatuurlijk aan. Dit versterkt het "alles kan" gevoel wat sterk aanwezig is in MineCraft en verzacht de pijn als je uiteindelijk een keer dood gaat. En vertrouw me wanneer ik zeg dat je een keer dood zal gaan! Nu zullen er in alle waarschijnlijkheid mensen zijn die de graphics niet goed genoeg vinden gezien de nadruk die daar tegenwoordig op gelegd word. Hier ben ik het niet mee eens, sterker nog, ik vind het één van de pluspunten. Je kan met MineCraft mooiere gebouwen neer zetten dan welke ander game die ik ken. Fuck de Sims voor hun voorgekauwde meuk, wil je hier een bank? Dan bouw je hem zelf, dat is creativiteit. Met inzicht en originaliteit kan er met deze game prachtige dingen worden gemaakt, ongeremd door limitaties die zin opgelegd door developers. Dit alles kun je online doen met je vrienden. Samen op de server forten bouwen, immense grotten verkennen op zoek naar metaal of diamant en de vijand bevecht in ondergronds kerkers. Wat wil je nu nog meer? Ik niets, want het is mijn nieuwe verslaving en niet eentje waar ik van af wil. Als ik een minpunt zou moeten opnoemen dan is het de uiterst zeldzame maar toch vervelende bugs. Het is een game in constante ontwikkeling dus we mogen niet anders verwachten, maar het is wel vervelend als men veel werk heeft verricht en er gaat iets fout, maar dit gebeurd vrijwel nooit. Met dit als enige minpunt zou ik zeggen ga deze game proberen, want voor 10 Euro mag je dit niet mislopen. [bbvideo 425,350]http://www.youtube.com/watch?v=0VWnQHS-ffs[/bbvideo] Groet roccoman44 Related Torrents
Sharing Widget |