Mother of mine.2005.Finsk.Nordic.mkv.sagaseeders: 0
leechers: 1
Available in versions: DVDRip
Mother of mine.2005.Finsk.Nordic.mkv.saga (Size: 1.54 GB)
Description
├ΓÇ₧ideist├ñ parhain aka Mother of mine.(2005)
111 min - Drama - 30 September 2005 (Finland) MKV-FILES. BRUK VLC-PLAYER. Den beste av m├╕dre er en sterk finsk dramafilm fra 2005 med regi Klaus H├ñr├╢. Originaltittel er ├ΓÇ₧ideist├ñ parhain og engelsk tittel er Mother of Mine. ANBEFALES STERKT: EN GRIPENDE OG STERK FILM OM FINSKE KRIGSBARN UNDER 2.VERDENSKRIG. Handling: Eero (Topi Majaniemi) er ni ├Ñr n├Ñr vinterkrigen dominerer Finland. Over 70 000 barn blir sendt vekk fra foreldrene sine i trygghet til de skandinaviske landene. N├Ñr Eeros far d├╕r i krigen, klarer ikke moren (Marjaana Maijala) lenger ├Ñ gi han den kj├ªrligheten og omsorgen han beh├╕ver, s├Ñ hun sender han til n├╕ytrale Sverige inntil krigen er over. Eero f├╕ler seg fremmed, og lengter tilbake til moren og Finland. F├╕lelsen blir enda mer forsterket ettersom den svenske moren hans Signe (Maria Lundqvist) nekter ├Ñ slippe han inn i varmen. Det er ikke plass til han i hjertet hennes. Signe og Eeros mor brevveksler, og en dag f├Ñr Signe et brev som forandrer tilv├ªrelsen betraktelig. Eero st├Ñr splittet mellom to land og to m├╕dre, mens han fors├╕ker ├Ñ finne sin plass. Tema Dramaet om Eero tar for seg temaer som svik, tilgivelse, forsoning, frarivelse og identitet. Handlingen utspilles gjennom nyanserte og komplekse karakterer som framstilles sv├ªrt menneskelige. Handlingen utspilles dels i Finland, men stort sett p├Ñ Sveriges landsbygd. Vi veksler mellom to parallelle tidsrom; Eero som eldre mann og Eeros barndom. I filmens begynnelse har den eldre Eero nettopp f├Ñtt invitasjon til Signes begravelse. Han blir dratt tilbake til sin barndoms opplevelser, og konfronteres med noe som i lang tid har plaget han. Det er f├╕rste gang det er laget en film om et krigsbarn fra Finland, og hvordan han takler konsekvensene av krigen og pr├╕ver ├Ñ integrere seg i samfunnet og tilv├ªrelsen. Filmen ble en kjempesuksess i hjemlandet, og vekket ogs├Ñ internasjonal oppmerksomhet. Den har vunnet 11 priser og f├Ñtt 5 nominasjoner, blant annet en Guldbagge (Sveriges svar p├Ñ norske Amanda) for Beste kvinnelige hovedrolle til Maria Lundqvist. http://www.imdb.com/title/tt0343221/ Please seed! Sharing Widget |