Trainwreck - My Life as an Idoit [2007 PAL DVD][En Subs[Nordic]seeders: 1
leechers: 0
Available in versions: DVDRip
Trainwreck - My Life as an Idoit [2007 PAL DVD][En Subs[Nordic] (Size: 4.36 GB)
Description
Description
A dramatic comedy about a self-induced attention-deficit disordered, learning disabled, Tourette's syndrome suffering, balance impaired, ex-alcoholic young man from the Upper East Side of Manhattan and the gold-digging girl who inspires him to try to get it together. Technical Details Menus: Yes Extras: No Source: Greek MPEG-2 DVD Production Year: 2007 Region: 0 Tv system: PAL Running Time: 90 minutes Main Language: English (Dolby Digital ) Dubbed Languages: None Subtitles: Danish Finnish Norwegian Swedish Genre: Drama / Comedy Certificate: 15 Suitable for Persons Aged 15 or Over Directed by: Tod Harrison Williams Script by: Tod Harrison Williams, Jeff Nichols Actors: Stephen Adly Guirgis, Jayce Bartok, Erica Berg, Susannah Bianchi, Lars Engstrom, Wynn Everett, Dennis Funny, Jeff Garlin, Kevin Geer, Mitchell Green 5,8/10 http://www.imdb.com/title/tt0783601/ Trainwreck - My Life as an Idoit [2007 PAL DVD][En Subs[Nordic] En dramatisk komedi om en ung störd man. Han har svårt för att lära, är funktionshindrad med Tourettes syndrom, ADHD, nedsatt balans, ex-alkoholist, från övre East Side på Manhattan och en sökande flicka som inspirerar honom till att försöka få ihop det. Filmen i sig är mycket bra och huvudpersonen skjuter skarpt i sina "dela med dig möten" på olika träffarna inom 12-stegs programmet. Han är en ex alkoholist (nykter sedan 10 år), har Tourettes, och mycket dåligt självförtroende. Han kan inte behålla ett arbete och är beroende av sin "Mamma" för sitt emotionella och ekonomiskt stöd. Totalt självupptagen, men är fortfarande charmig och oskyldig i sitt betende. Det finns ett kärleksintresse hos honom på ytan, men det är verkligen inte lätt att komma ut som en av de som tvingats till Hollywoods clichéer inför den breda publiken. De manliga och kvinnliga ledarna är imponerande, vissa är som hela gjutna för sina roller (många kända aktörer). Inte förutsägbara, utan som jag lärt mig efter filmen.. även de mest absurda händelser är sakliga. Jag vill inte jämföra denna film med någon annan, men jag kan inte låta bli att tänka på amerikanska Splendor eller Crumb (visas inom AA). Den är inte riktigt så doku-dramaaktig som något av dessa två filmer, men vissa tecken (i det verkliga livet och på duken) påvisar mycket snarlika händelser. Jag Vet inte om denna film kommer att gå upp på bio i Norden, men den kommer definitivt att finnas på DVD-hyllan. Detta är en blivande kultfilm så spara ut den på disc i dag och ställ den i hyllan, eller ännu hellre SE den. Längd:90 min Svensk titel:Trainwreck: My Life as an Idoit Originaltitel:Trainwreck: My Life as an Idoit Genre:Komedi Produktionsland:USA Premiärår:2007 Regi:Tod Harrison Williams Manus:Tod Harrison Williams, Jeff Nichols Skådespelare:Stephen Adly Guirgis, Jayce Bartok, Erica Berg, Susannah Bianchi, Lars Engstrom, Wynn Everett, Dennis Funny, Jeff Garlin, Kevin Geer, Mitchell Green Sharing WidgetTrailer |